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 French shit spotted

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nex_
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PostSubject: French shit spotted   Wed 29 Dec - 23:18

Alors flemme un peu d'utiliser l'anglais, ca faisait longtemps que j'étais pas retourner sur war3 ca fait plaisir de voir que tu as réussi à sacrément avancer ton projet ! gratz !

En vrac :
Superbe models perso drunken
Map un peu grande/vide
spammage de texte, personnellement j'ai essayé de suivre j'ai décroché.
Je pense qu'on peut améliorer la night vision en terme de visibilité :'(
pas de restriction sur la ms / munition ? :/
le sprint =100% wtf ?
le jump quand tu prone c'est mal Very Happy
le jump a une portée max trop grande en mode 'non sprint' (y compris proned)
y'aurais moyen de pas mettre de double raccourci Z Z pour prone, ca évite les prones sauvages au milieu des zombies :/

Pour les skills évidemment je n'oserai jamais commenter, l'originalité c'est bien.
Ah si, le fait de pouvoir construire une tour c'est OK, se construire une forteress voir une armée et aller prendre un coca c'est boff ^^
Sinon j'ai vu qu'on pouvait monter dans des véhicules ou en 'pick-up' <3
j'adore le system d'objet progressif ! ca fait mini quest like à la diablo set

je suis très sceptique pour tout ce qui permet de tanker trop facilement.
Ton aca est extraordinaire Surprised on se fait JMS toucher
l'ai du chien aussi je sais pas comment t'a fait <3 ^^ (par contre le raccourci en L :'()

Pour les monstres :
Par contre je sais pas si ca vient des quelques joueurs avec mass xp que j'ai croisé, qui disent jamais rien, et qui leave sur un coup de tête après avoir campé comme des cochons, mais en général certains boss sont sacrément intuable seul, on trouve peu d'explosif, et ils sont difficilement stackable.
Les jumps c'est énorme mais sacrément surprenant, ca fait quasimment un hit automatique sans l'aca et le sprint activé, surtout que les models continuent à pleuvoir ^^

Par contre les mobs sont lent en général(à coté tu t'appelle flash_gordon), et y'a pas énormément d'aériens, mais aussi y'a moins de goulot d'étranglement naturel sur la map donc je sais pas.

Je l'ai trouvé facile à jouer pour les rares fois ou les 'officiers' ne leavent pas, par contre les boss vraiment super long à tuer sans être dangereux :/

Ca c'est les quelques suggestions que j'ai pour toi en terme de jouabilité.


Je sais pas trop mais perso des messages d'une couleur différente pour
texte objectif + accomplissement effectué
roleplay secondaire
roleplay principal (story)
activable ou non

Et des questions cette fois
Y'a des commandes spéciales pour l'histoire ? quelles sont les modes de difficultés ? la ms des mobs augmente en nm/insane ?
Quels sont les différents modes de jeu ?
Autres infos utiles Very Happy

Je suis principalement sur europe c'est mieux que je passe sur useast pour avoir plus de gens,( 'pro' )?
C'est à peu près tout .. j'ai harasse quelques 'officiers' bon dieu le miracle pour obtenir une info, enfin bon j'ai trouvé les infos sur ta map détaillée ca compense un peu.


Gros bizou joyeuse fête et trouve toi une copine de dieu, comment t'a réussi à faire tout çà en quelques mois Surprised =)
Wink


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Dark_Warlock
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PostSubject: Re: French shit spotted   Wed 29 Dec - 23:24

Well ... I think the title "French shit spotted" doesn't really fit. Even if i don't understand anything (or a very few words i can think of) Smile

_______________________________

My watch only ends when it all ends. I've been here since a long time and I'll be here till the end.
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nex_
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PostSubject: Re: French shit spotted   Wed 29 Dec - 23:35

Sorry this is dedicated to jk :p I was lazy to make my braincells work for shakespear cause they did that all the morning for psychology concepts .. Very Happy

I am an old 'correct' notd-am player or I could pretend to have been.
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jk2pach
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PostSubject: Re: French shit spotted   Thu 30 Dec - 14:03

nex_ wrote:
Alors flemme un peu d'utiliser l'anglais, ca faisait longtemps que j'étais pas retourner sur war3 ca fait plaisir de voir que tu as réussi à sacrément avancer ton projet ! gratz
No you are not lazy and you will use English instead of french Evil or Very Mad
Thanks Smile
By the way it is the last time (because you are an old friend) I answer to your suggestions. THey are refused for a while now Wink
nex_ wrote:
Superbe models perso
Some models are mine, but now, more than half are not Sad
nex_ wrote:
Map un peu grande/vide
The map is a bit empty: It's because I reduced the amount of dooads/destructables when it became hard to save/load the map on the map editor.
nex_ wrote:
spammage de texte, personnellement j'ai essayé de suivre j'ai décroché.
They are a lot of sentences displayed: story (Major Harry and the thing displayed about the lecture with journalists) and meteo. THe 3 things can be turned off with the command -story. After some ranks, story mode is disabled (per defaut) when you load a code. These system exists because when I started this map, players complained because of the lack of background.
nex_ wrote:
Je pense qu'on peut améliorer la night vision en terme de visibilité :'(
Nightvision is a long story. It used to be flashy, greener, bluer etc...There is always someone to complain. I like it now and it won't change for RC601-TDA.
nex_ wrote:
pas de restriction sur la ms / munition ? :/
I tried to implement a movespeed reduction depending on the amount of ammo carried, but it was always bugged. I will try one for RC601-TDA (if I have time Wink)
nex_ wrote:
le sprint =100% wtf ?
It's the future. Marines are in combat armor, so yes, they run and jump with much more power a regular human.
nex_ wrote:
le jump quand tu prone c'est mal Very Happy
Jump+Crawl is fun :p
nex_ wrote:
le jump a une portée max trop grande en mode 'non sprint' (y compris proned)
Again, Jump is overpowered, but I do not care. It's future-marines.
nex_ wrote:
y'aurais moyen de pas mettre de double raccourci Z Z pour prone, ca évite les prones sauvages au milieu des zombies :/
Nope. If you do not like hotkeys, use Autohotkey Smile
nex_ wrote:
Pour les skills évidemment je n'oserai jamais commenter, l'originalité c'est bien.
Thanks :p
nex_ wrote:
Ah si, le fait de pouvoir construire une tour c'est OK, se construire une forteress voir une armée et aller prendre un coca c'est boff ^^
Combat Engineer is indeed a problem in RC601. In 300 Blast Them the Spartan Architect was the same kind of builder, but the map was really harder and it had less buildings. They will not be any kind of builders in RC601-TDA (especially because of pathing blockers; otherwise, the current CE is not a problem, towers can be easyly killed by creeps).
nex_ wrote:
Sinon j'ai vu qu'on pouvait monter dans des véhicules ou en 'pick-up' <3
Yay/ Vehicle drive is a weird and unperfect system, flirting with the crash of w3 engine, but it's fun ^^
nex_ wrote:
j'adore le system d'objet progressif ! ca fait mini quest like à la diablo set
Thanks.
nex_ wrote:
je suis très sceptique pour tout ce qui permet de tanker trop facilement.
Because it's not exactly like NOTD-AM. So yes, you can tank.
nex_ wrote:
Ton aca est extraordinaire Surprised on se fait JMS toucher
ACA is indeed too much efficient. I should add a random chance to fail it for RC601-TDA.
nex_ wrote:
l'ai du chien aussi je sais pas comment t'a fait <3 ^^ (par contre le raccourci en L :'()
The automatic AI is the same for the dog than for NPCs. It's simply a periodic trigger detecting the position of the master (generally a hero, or for some NPC, a civilian) and ordering to move if the master is too far, or to attack/escort/patrol if the hero is near. All the spells automatically used by NPCs are simple detection trigger (when NPC is attacked or if there is a boss near him)
nex_ wrote:
Par contre je sais pas si ca vient des quelques joueurs avec mass xp que j'ai croisé, qui disent jamais rien, et qui leave sur un coup de tête après avoir campé comme des cochons, mais en général certains boss sont sacrément intuable seul, on trouve peu d'explosif, et ils sont difficilement stackable.
I want player choose usefull team. So yes, boss are hard to kill alone. You need class spawning explosives or damage dealer.
nex_ wrote:
Les jumps c'est énorme mais sacrément surprenant, ca fait quasimment un hit automatique sans l'aca et le sprint activé, surtout que les models continuent à pleuvoir ^^
Creeps jump is fun :p
nex_ wrote:
Par contre les mobs sont lent en général(à coté tu t'appelle flash_gordon), et y'a pas énormément d'aériens, mais aussi y'a moins de goulot d'étranglement naturel sur la map donc je sais pas.
Yes creeps are too much slow. In TDA it will be changed. At least because it makes a bit more challenge.
nex_ wrote:
Je l'ai trouvé facile à jouer pour les rares fois ou les 'officiers' ne leavent pas, par contre les boss vraiment super long à tuer sans être dangereux :/
RC601 is indeeed easy without the boss. To compare with NOTD-AM, in story mode:
RC601 Normal < RC601 NIghtmare < NOTD AM normal < NOTD AM Nightmare < RC601 Insane
Of course, the average xp sets everything, so if you play with a team with only generals, the difficulty will be fun. In NOTD-AM, it's a logarithm difficulty, in RC601 it is arithmetic.
nex_ wrote:
Ca c'est les quelques suggestions que j'ai pour toi en terme de jouabilité.
Suggestions are refused because the map is hard to edit, about to be too big for Battlenet max size allowed. Just to note it Wink
nex_ wrote:
Je sais pas trop mais perso des messages d'une couleur différente pour
texte objectif + accomplissement effectué
roleplay secondaire
roleplay principal (story)
activable ou non
Most texts get the same color: It's only because it was simplier to get always the same color / sentence.
nex_ wrote:
Y'a des commandes spéciales pour l'histoire ? quelles sont les modes de difficultés ? la ms des mobs augmente en nm/insane ?
The list of the available commands is there: http://www.jk2pach.com/t257-command-list
nex_ wrote:
Quels sont les différents modes de jeu ?
Just read infos dude: http://www.hiveworkshop.com/forums/maps-564/restricted-complex-601-1-50-a-148004/
You should find information about gamemodes in the descriptions.
nex_ wrote:
Autres infos utiles Very Happy
I do not have anything usefull to say Smile
nex_ wrote:
Je suis principalement sur europe c'est mieux que je passe sur useast pour avoir plus de gens,( 'pro' )?
They are a bit more players on Us East, like when we played NOTD-AM, for the simple reason than Us West is dead, and Europe is dying faster than Us East. I play both realms, and since you can do the same...Just connect on Us East from 7AM to 10AM, on Europe from 10AM to 8PM, on Us East from 8PM to 2PM. Then sleep. This way you should always get some players.
Refering to the Time Zone we get in France, the moment the bot is empty is from 12AM to 4PM. Like when we played NOTD-AM (Europe dying and other realms sleepy)
nex_ wrote:
C'est à peu près tout .. j'ai harasse quelques 'officiers' bon dieu le miracle pour obtenir une info, enfin bon j'ai trouvé les infos sur ta map détaillée ca compense un peu.
Huhu.
nex_ wrote:
Gros bizou joyeuse fête et trouve toi une copine de dieu, comment t'a réussi à faire tout çà en quelques mois Surprised =)
I already have a girlfriend. Do not worry for that. I did this map in some months because I had a bit time. But since June 2010, eh, it's quite long :p
Good fests for you too!

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Lufa
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PostSubject: Re: French shit spotted   Thu 30 Dec - 14:36

Shocked lol your thesis must be good XD. Thumbs up for managing to make maps, write a thesis and take care of a girlfriend at the same time tongue

Wish I took French as elective Crying or Very sad too late I'm stuck with Sociology study

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jk2pach
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PostSubject: Re: French shit spotted   Thu 30 Dec - 15:32

+friends, +parties,+job :p

The only "minor" problem is indeed with the thesis Very Happy

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PostSubject: Re: French shit spotted   Thu 30 Dec - 16:20

Quote :
The map is a bit empty: It's because I reduced the amount of dooads/destructibles when it became hard to save/load the map on the map editor.
I also thought about the fact that with the high movespeed and the few natural barrier its a sort of relativism, big map you run fast, same time whatever, too bad its hardly playable for me on a 17" laptop with -cam 2xxx.

Ok for the load time. usually to reduce, the better is to completely delete the load of unused things, or something like that.

Quote :
ACA is indeed too much efficient. I should add a random chance to fail it for RC601-TDA.
If I refer to the AI in diablo they is a freeze time, where creeps, do nothing during a random period, applied to aca, increase the latency before the aca activate jump/move, or better make the latency random so when its a high number you avoid OK, but when the number is too low, it doesn't works with efficiency, basically ... its like reflexes Very Happy

In fact I like when the challenge is balanced and when there is active challenge ofc. I think, the more powerfull you are, the more you have disadvantage to deals with.
More ammo = less movespeed is just an example. Think to hp on notd class it was a good concept to decrease it on better class, apply the restriction on every aspect of the game and the game become wonderfully hard and challenging Very Happy

Good example : the book : you have to collect them, it take slots etc.

I don't like when you can tank, you don't have macro creep control or to watch map, or either to move, you just watch :/

I loved the 'army style' despect I like to have some place to fire in peace like the airfield. Those place must be overwhelmed by boss which must be able to pass trough defense then we goes back on army style and survivability relies on teamplay/soloplay skills (of the player) and the choice he makes of the use of the hero skill.

An other example with a big & giant turret for example, if you take the bushmaster mg, you need someone or a mini behind, and it is very hard to displace so the choice must be a good decision : despite it was really a pain in the ass for a solo player to make this quest and to use it efficiently.
The ammo to find was ok and should be like this.(Btw infinite ammo on mini is good ! they are sometime hard to macro, but there is the advantage you don't have to look for stuff, its still this advantage/disadvantage fact that matters)

I suggest turret that have few hp, can be 'dis-activated' for boss so they are not focused(you have to micro it on the right moment, like minis) and that are not focused by normal creeps, so you still have to control the safety of the hero on the normal period fight time
About the ammo feed, I suggest normal ammo but higher base damage than a hero, cause usually he also have skills that increase ammo efficiency indirectly.

If its not for rc601 no problem, whatever it can be a test project or so Smile

But I think that gameplay mechanics such as bonus/handicap are the basics of a good game, cause as a player you have to deals with it and so its yours choice that makes the difference and not the skill itself, the way you play it etc.

Is it better my lovely fans ?

Last but not least I think again to the minies, a concept which was not developed in notd-am is the mini / reinforcement / officer advantage.
That was really awesome to deals with, and on a rts like war3 the concept can be perfected.

You can imagine a game with a hero you have to care about (like king on chess) and minis (reinforced/ xp hasard chance etc) to deal the objective, so thats not the hero that is overpowered, but the good use of the sum of the abilities you get with minies and heros and others players Very Happy.

Whatever, just take this as a feedback not a critic Smile
I like good things and I think I got "du recul" to help Wink

A quand un(e) mini(e) jk ? Very Happy





Last edited by nex_ on Thu 30 Dec - 16:45; edited 1 time in total
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PostSubject: Re: French shit spotted   Thu 30 Dec - 16:30

I forgot to bring my psycho knowledge ! and some imagination too

et là en français obligé.
C'est le principe de l'apprentissage maitrisé avec essai-erreur.

tu as la mission de base qui est une sorte de selecteur naturel(eta c'était plus que de la selection parfois ...) qui vérifie si tu maitrise certains aspects fondamentaux du jeu. Si tu la réussit tu as la mission suivante 'de base' qui test d'autre aspects plus complexe et ainsi de suite jusqu'a la mission la plus dure ou il faut maitriser beaucoup de chose.

Ensuite tu as la gestion d'erreur, si tu te plante il faut arriver à selectioner le type d'erreur et là c'est plus compliqué mais bon, tu te retrouve avec une mission qui permet de t'habituer à une facette du jeu. Si succès on peut revenir sur le cheminement de base mais un cran en dessous en terme de difficulté en gros

Pour illustrer :
Le plus dur pour moi c'est army-style le convoi aléatoire attaqué de partout avec truc à protégé je pense
Le plus simple : defendre un truc avec quelques entrées, faut faire des choix en fonction des entrées et des joueurs
Intermédiaire : faire des objectifs sur la map : ex cave / spore / tour radar etc
Avancé : faire des trucs coordonnés à des endroits différents de la map, là y'a pas mais ca pourrait être récupérer de quoi faire un télé-porteur entre deux endroits de la map les activer en même temps (pis tu pourrait imaginer que ca merdouille quand même et que le super boss arrive de l'hyper espace façon half life Very Happy (j'ai vu la référence au début dans une de tes cinématiques Very Happy)

etc
Ca permet de découvrir et progresser !

Ah et bon choix pour la gestion du hasard( si la mission est réussi de réattribuer la suivante au hasard pour avoir de la nouveauté) j'ai lu ca dans un autre topic.

Go on !
Last thing, the concept of roles. People always have a role in the life.
Its important first class must be polyvalent and not so effective last class, very effective and weak/specialised so you need to understand most of the game mechanics to play it well with the role you take.

ex:
industrial complex : security guard, technician/vehicule/logistics, scientific bio/engineer/physics, special military test, etc
army : troops, medic, specialized class : recon information / logistic / assault troops / bomber etc. field leader whatever
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Lufa
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PostSubject: Re: French shit spotted   Thu 30 Dec - 16:47

???
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PostSubject: Re: French shit spotted   Thu 30 Dec - 17:13

Hello you ?

do you wear a skirt ? xD
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French shit spotted
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